to co powinien wiedzieć każdy fan tej Sagi
Bezimienny trafia do kolonii karnej Khorinis. Na samym początku spotyka Diego'a (jego przyszłego przyjaciela), który proponuje mu pomoc. Nasz bohater miał możliwość dołączenia do trzech gildii, były nimi: Stary Obóz, Nowy Obóz i Sekta (sam wybierałeś do kogo dołączyć). Szybko okazuje się, że w bractwie ma dojść do przyzwania potężnego demona Śniącego, lecz na początku nikt nie wiedział kim on jest. Gdy już bezimienny nabiera doświadczenia i wie, że Śniący to potężny potwór, spotyka Xardasa. Opowiada on, że świątynia śniącego znajduje się w obozie orków i ,że trzeba jak najszybciej go pokonać. Gdy bezimienny otrzymuje lepsze wyposażenie, dostaje się do świątyni, pokonuje kilku przeciwników i dostaje się so komnaty, w której jest Śniący. Trzeba było jeszcze tylko zabić Cor Caloma i jego ludzi, którzy chcieli nasz powstrzymać. Bezimienny zabija demona sztyletami, które zabraliśmy orką ożywieńca i wysyłamy go do Beliara. Tak kończy się pierwsza część.
W drugiej części, bezimienny zostaje wyciagnięty, ze światyni Śniącego przez Xardasa. Tłumaczy nam, że smoki dodarły do Khorinis i trzeba je jak najszybciej zabić. Musi on zdobyć Oko Innosa, dzieki któremu można będzie rozmawiać ze smokami. Znowu można dołączyć do trzech gildii : Paladyni, Najemnicy i Magowie Ognia. Żeby przekonać Lorda Hageno do tego, że smoki istnieją wyrusza on do kolonii. Dochodzi do zniszczonego zamku w kolonii, otrzymuje dowód od dowódcy zamku i wraca do Khorinis po Oko Innos. Musimy jednak znaleźć je i naprawić, ponieważ został on zniszczony. Gdy już to zrobi, wraca do kolonii, zabija smoki i musi się udać do Wyspy Idorath. Zabiera swoich przyjaciół i wyrusza zabić ostatniego smoka. Gdy juz dostaje się do miejsca pobytu smoka, pokonuje go, lecz po chwili pojawia się Xardas i wchłania moc smoka. Po pokonaniu smoka bezimienny wraz z przyjaciółmi płynie do Myrtany.
Gdy już dopływa do Myrtany, zauważa że orkowie opanowali Myrtane. Musi od razu wyciągać broń i walczyć. Gdy stara się wrócić po swój ekwipunek okazuje się, ze statek porwali piraci. Musi zdobyć nowe wyposażenie i wyzwolić wszystkie miasta w Myrtanie. Może dołączyc do buntowników lub do orków (lecz i tak trzeba wyzwolić miasta). Gdy już wyzwoli miasta, będzie musiał zdobyć artyfakty Adanosa by wykorzystać je do skontaktowania z Innosem, Beliarem lub może je zniszcyć by wygnać bogów.
Offline